ARCÁPOLÁS EXTRÁKKAL | KÉMIAI HÁMLASZTÓK ÉS FÁTYOLMASZKOK

Az ősz és a hűvösebb, borongósabb idő beköszöntével együtt eljött a kémiai hámlasztás és az "extrább bőrápolás" szezonja is. Bár én nyáron sem hanyagoltam el teljesen az arcápolás ezen területeit, ilyenkor azért mégiscsak gyakrabban van kedvem egy többlépcsős rituáléhoz. Ma erről szeretnék Nektek egy kicsit mesélni.

Alapjában véve száraz bőröm van, amin időnként megjelennek pattanások is. Elsődlegesen ezek miatt kezdtem el használni néhány hónapja a kémiai hámlasztókat, és mostanra egy olyan jól működő rutint sikerült kialakítanom - az alap arcápolás mellett - amivel minimálisra tudtam csökkenteni a pattanások számát. Azt persze nem mondom, hogy amióta ezeket a termékeket használom, eggyel sem gyűlt meg a bajom, mert egy fűszeresebb étel után semmi nem tud csodát tenni, de úgy összességében elégedett vagyok a jelenlegi helyzettel.




A legelső kémiai hámlasztó, amit próbáltam az a Paula's Choice Skin Perfection 2% BHA liquid exfoliant volt. Még valamikor tavasszal rendeltem belőle egy deluxe mintát, amivel úgy nagyjából egy hónapig el is voltam. Az arcommal már néhány használat alatt csodás tett, olyan szinten, hogy reggelre elképesztően puha lett tőle a bőröm. A pattanások eltüntetéséhez ennél azért több időre volt szüksége, de az instant hatás engem meggyőzött. Az ára viszont elég drága, úgyhogy miután elfogyott a 30 ml-es kiszerelés, elkezdtem nézelődni más alternatíva után. Itthon sajnos még nem sok márka kínál kémiai hámlasztókat, ezért végül a koreai kozmetikumoknál kötöttem ki. A BHA Blackhead Power Liquid-ről több helyen is egész jó véleményeket olvastam, és mivel árban is elfogadhatónak tűnt a PC-hez képest, úgy döntöttem, teszek vele egy próbát, és megrendeltem Ebay-ről. Itt a 100 ml kicsivel több, mint 4.500 Ft-ba került postaköltséggel együtt, úgyhogy nagyjából fele annyiból sikerült kihozni, mint a Paula's Choice hámlasztóját. Az igazat megvallva a BHA-nál nem volt annyira gyors és látványos a bőrpuhító és pattanástalanító hatás, mint a PC-nél, viszont rendszeres használattal ez is szépen rendben tartja az arcbőrt, és ár-érték arányban szerintem teljesen rendben van.

A használata nagyon egyszerű, mivel elég könnyű, folyós az állaga, én nem bajlódom vattakoronggal, hanem arctisztítás után csak nyomok belőle egy pumpányit a tenyerembe, és azt oszlatom el az arcom teljes területén. Egy fél óra elteltével pedig jöhet a szokásos hidratálókrém, az Eucerin száraz bőrre való "mindenmentes" Ultra Sensitive kréme. 

A nyár közepén a BHA mellé beszereztem a Mádarától egy AHA hámlasztó maszkot is, ami a bőrfelszínen fejti ki a hatását, és kifejezetten száraz bőrre ajánlják. Mivel ez egy erőteljesebb hatású hámlasztó, hetente csak egy alkalommal szoktam használni. Arctisztítás után felviszek belőle egy vékony réteget az egész arcomra - a szem és a szájkörnyéki területeket kihagyva - majd egy fél óra elteltével lemosom és folytatom a rutint a szokásos hidratálókrémmel. 

Nagyjából egy fél évig ezzel a párossal "dolgoztam", majd egy DM-es vásárlás során kiszúrtam a Ziaja érzékeny bőrre való enzyme peeling-jét, és annyira kíváncsivá tett, hogy rögtön el is hoztam. Pedig mostanában nem szokásom ez a hirtelen felindulásból történő vásárlás, szeretek előtte legalább Krémmánián utána olvasni a dolgoknak, de mivel 1.200 Ft volt a 60 ml, végül így ismeretlenül beleugrottam a vásárlásba. Utólag szerencsére egyáltalán nem bántam meg, ugyanis egy nagyon kellemes és gyengéd kis "bőrradírt" kaptam, amit a maszkhoz hasonlóan bele kell masszírozni az arcbőrbe, majd egy 10 perc múlva langyos vízzel le kell mosni. Hetente egyszer szoktam használni, általában ennél is kivárom a fél órát, így kellőképpen elő tudom készíteni a bőrömet a következő kezeléshez, ami minden esetben valamilyen arcmaszkos kényeztetést jelent.




Korábban egyszerű lemosható vagy lehúzható arcmaszkokat használtam, viszont néhány hónapja teljesen rákattantam a fátyolmaszkokra, az egyik nagy kedvencem a Balea Aqua hidratáló szövetmaszkja lett, amely alga kivonatot, valamint mandula-, és csipkebogyómag olajat tartalmaz és kifejezetten a vízhiányos bőrre ajánlják. Ha jól emlékszem 400 Ft-ba került, és első körben két darabot vettem belőle, amit azóta már el is használtam. Bár a leírás szerint 10 percig kell az arcra helyezni, majd a "maradékot" belemasszírozni a bőrbe, én addig hagytam fenn, amíg teljesen ki nem száradtak a kis textilek, és így olyan elképesztő volt a végeredmény, hogy ha nem látom a saját szememmel, biztosan nem is hiszem el. Szó szerint feltöltötte az arcomat, olyan puha, telt és feszes lett tőle a bőröm, mintha egy instant botox kezelésen jártam volna. Biztos, hogy beszerzek még belőle pár darabot, mert egy-egy különlegesebb alkalom előtt csodát tud tenni a bőrrel.

Viki hatására a Balea mellé beszereztem a Kose C-vitaminos verzióját is, amit szintén Ebay-ről rendeltem meg. A 30 db-os kiszerelés közel 4.500 Ft-ba került, ami első hallásra kicsit soknak tűnhet, de ha azt vesszük, hogy az itthoni drogériákban 400-500 Ft-ért kapunk 1 db-ot, már egyáltalán nem is olyan vészes. A maszkok egy műanyag dobozkában érkeznek, ami egy elég stramm ragasztószalaggal záródik, így remélhetőleg hosszú távon sem fognak kiszáradni. Egy kicsivel merevebbek egyébként a textilek, mint a Balea-s verziónál, viszont még így is szépen felfekszenek az arcra, és ezek is kellőképpen át vannak itatva az ápoló folyadékkal. Eddig kettőt használtam el belőle, és bár egyelőre olyan nagyon szembetűnő változást nem vettem észre a bőrömön, mint mondjuk a Balea-nál ez a kis extra szeánsz minden esetre nagyon jól esik hetente egy-egy alkalommal. 




A heti rutin tehát úgy néz ki, hogy 5 este a szokásos sminkeltávolítás és arctisztítás után a BHA Blackhead Power Liquid-del kenem be az arcom, a maradék 2 estén pedig a Mádara és a Ziaja termékeivel hámlasztok. Általában szerdánként szokott előkerülni a Mádara maszkja, vasárnap pedig a Ziaja enzym peelingje az arcmaszkos kezeléssel kiegészítve. Így végeredményben nem érzem azt, hogy túlterhelném az arcbőrömet, mégis szépen rendben tudom tartani ezzel a többlépcsős rituáléval.

Azt semmiképpen sem szabad elfelejteni, hogy a kémiai hámlasztók fényérzékennyé teszik a bőrt, ezért este érdemes alkalmazni őket, és mindenképpen kell melléjük nappalra fényvédőt is használni. Én az Uriage 30 faktoros arckrémét használtam nyáron, amit Nektek is bátran merek ajánlani, mert kellő védelmet nyújt a legerősebb napsütésben is.



Ti használtok kémiai hámlasztót? Melyiket próbáltátok? Mi az, ami a leginkább bevált Nektek arcápolás terén?




Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése